2020 november 27 Beperking dienstregeling Connexxion op tussenboten Teso ergert Behoorlijk Bestuur: ’We zijn al genoeg uitgekleed’

Beperking dienstregeling Connexxion op tussenboten Teso ergert Behoorlijk Bestuur: ’We zijn al genoeg uitgekleed’

Beperking dienstregeling Connexxion op tussenboten Teso ergert Behoorlijk Bestuur: ’We zijn al genoeg uitgekleed’

✅Iedereen heeft recht op goed openbaar vervoer, dus ook de inwoners van Julianadorp

Zojuist in het NHD⤵️
 
Beperking dienstregeling Connexxion op tussenboten Teso ergert Behoorlijk Bestuur: ’We zijn al genoeg uitgekleed’
Connexxion beperkt de dienstregeling van twee buslijnen op tussenboten van en naar Texel.
Delano Weltevreden
 
DEN HELDER
Het openbaar vervoer in Den Helder en Julianadorp wordt steeds verder uitgekleed, zegt Behoorlijk Bestuur. Daar moet een eind aan komen, vindt fractievoorzitter Sylvia Hamerslag. De fractie wil weten wat burgemeester en wethouders gaan doen om betaalbaar vervoer voor alle burgers mogelijk te houden.
BB is aangeslagen op de nieuwe dienstregeling van vervoersmaatschappij Connexxion. De aangepaste dienstregeling is volgens Connexxion noodzakelijk, omdat er door de coronacrisis minder passagiers zijn. Per 3 januari gaan er geen bussen meer naar of van de zogenoemde tussenboten van de Teso. Alleen de boten van de vaste uursdienst hebben dan nog een aansluiting op het openbaar vervoer.
Het gaat om lijn 28 van de Texelse veerhaven naar Den Burg en De Koog. En om lijn 33 die in Den Helder rijdt tussen het NS-station en de veerhaven.
 
Kwalijke zaak
Fractievoorzitter Sylvia Hamerslag van BB: ,,Wij begrijpen dat in verband met de crisis de busregeling anders is. Maar het is een kwalijke zaak dat inwoners van Den Helder en Texel geen gebruik kunnen maken van openbaar vervoer. Dat kan problemen opleveren bij dringende afspraken waar openbaar vervoer voor nodig is.’’
De beperking van de dienstregeling is ook om een andere reden niet handig, zegt zij: ,,Het stimuleert sommigen om eerder de auto te pakken. Dat komt de doorstroming van het verkeer van en naar Den Helder niet ten goede. Bovendien kan niet iedereen zich een auto veroorloven.’’
 
Recht
Hamerslag zegt dat iedereen recht heeft op goed openbaar vervoer. Zij wil weten of burgemeester en wethouders door Connexxion waren geïnformeerd over de beperking van de dienstregeling. En of het college met Connexxion en het provinciebestuur praat over een passende oplossing voor gedupeerde reizigers. Zij vraagt het college ook te zoeken naar alternatieven voor niet-rendabele buslijnen.
 

Behoorlijk Bestuur heeft de ambitie om de grootste partij in de gemeenteraad te worden.

Ons meldpunt klachten lokale overheid is te bereiken via
(mailen heeft de voorkeur):
Email:  uwmeldpunt@gmail.com  
Mobiel: 06 82468791 of 0630525721

Of vul onderstaand contactformulier in

 

Ons meldpunt WMO Klachten is te bereiken via
(mailen heeft de voorkeur):
Email:  wmoklachten@gmail.com  
Mobiel: 06 82468791 of 0630525721

Of vul onderstaand contactformulier in

Contact ons, uw mening telt!

Na invullen op bevestigen klikken

Naam *

Email *

Onderwerp (optie)

Bericht aan ons

 Voor meer NIEUWS klik HIER

Wie zijn wij? klik HIER