2024 april 26 Schriftelijke vragen Overlast bij de Vomar Voorbeelden zijn: drank- en drugsmisbruik, agressie, diefstal, wildplassen, overnachten in de parkeergarage en huisvredebreuk.

Schriftelijke vragen Overlast bij de Vomar Voorbeelden zijn: drank- en drugsmisbruik, agressie, diefstal, wildplassen, overnachten in de parkeergarage en huisvredebreuk.

Schriftelijke vragen Overlast bij de Vomar Voorbeelden zijn: drank- en drugsmisbruik, agressie, diefstal, wildplassen, overnachten in de parkeergarage en huisvredebreuk.

Wij hebben samen met de PVV schriftelijke vragen gesteld.
Overlast bij de Vomar Voorbeelden zijn: drank- en drugsmisbruik, agressie, diefstal, wildplassen, overnachten in de parkeergarage en huisvredebreuk.

Regio Noordkop Schreef hierover, Lianne Snel

Kunstwerken van een miljoen moeten gebied Station Den Helder Zuid versterken

Den Helder – De Vomar aan de Koningdwarsstraat in Den Helder heeft al geruime tijd te maken met overlast in en rondom het winkelpand. Denny , filiaalmanager van de Vomar, heeft middels een e-mail hulp gevraagd aan Behoorlijk Bestuur. De fractie heeft daar, samen met de PVV Den Helder, gehoor aan gegeven door het college te verzoeken extra handhaving in te zetten in de Koningdwarsstraat.

De overlast bij de Vomar neemt allerlei vormen aan. Voorbeelden zijn: drank- en drugsmisbruik, agressie, diefstal, wildplassen, overnachten in de parkeergarage en huisvredebreuk. De PVV en Behoorlijk Bestuur vragen het college wat zij tot nu toe heeft gedaan om deze overlast te verminderen of voorkomen. De twee oppositiepartijen willen daarbij cijfers zien.

De supermarkt aan de Koningdwarsstraat staat met kop en schouders bovenaan in het registratiecentrum dat de Vomar als supermarktketen gebruikt voor meldingen van overlast. Zo maakte de Vomar in de Helderse binnenstad dit jaar in maart tweeëntwintig meldingen van overlast. Op de tweede plaats staat de Vomar Bijlmerplein in Amsterdam. Dat filiaal maakte in dezelfde maand acht meldingen, een stuk minder dus.

Denny wordt geconfronteerd met extra kosten door het moeten inhuren van extra beveiliging en mislopen van inkomsten als gevolg van de overlast. Behoorlijk Bestuur en de PVV vragen daarom aan het college of de manager gecompenseerd kan worden met subsidie. Daarnaast vinden de twee fracties dat deze situatie niet langer zo door kan gaan en vragen zij het college dringend actie te ondernemen.

Behoorlijk Bestuur is met 7 gekozen zetels de grootste partij in de gemeenteraad van den Helder

Ons meldpunt klachten lokale overheid is te bereiken via
(mailen heeft de voorkeur):
Email:  uwmeldpunt@gmail.com  
Mobiel:  0630525721

Of vul onderstaand contactformulier in

 

Ons meldpunt WMO Klachten is te bereiken via
(mailen heeft de voorkeur):
Email:  wmoklachten@gmail.com  
Mobiel:  0630525721

Of vul onderstaand contactformulier in

Contact ons, uw mening telt!

Na invullen op bevestigen klikken

Naam *

Email *

Onderwerp (optie)

Bericht aan ons


 Voor meer NIEUWS klik HIER


Wie zijn wij? klik HIER