2021 april 01 Communicatie naar ondernemers in Den Helder moet beter ’Coalitie en het college hebben kennelijk zitten snurken’

Communicatie naar ondernemers in Den Helder moet beter ’Coalitie en het college hebben kennelijk zitten snurken’

Communicatie naar ondernemers in Den Helder moet beter ’Coalitie en het college hebben kennelijk zitten snurken’

✅Eindelijk… Er wordt eindelijk gehoorgegeven aan onze verzoeken, om de dienstverlening aan ondernemers te verbeteren.
✅Nu nog aan onze inwoners
En afspraken met buurten en buurtbewoners nakomen dan zijn we echt op de goede weg
➡️Triest dat de coalitie hun eigen college nu feitelijk een berisping moest geven…
👍Eindelijk erkenning van de coalitie dat er veel zaken niet goed gaan.

Vandaag in het NHD ⤵️

Communicatie naar ondernemers in Den Helder moet beter, vindt de hele gemeenteraad. ’Coalitie en het college hebben kennelijk zitten snurken’
Directeur Jelle Loosman van Damen Shipyards Den Helder.
© Foto George Stoekenbroek
Delano Weltevreden
 
DEN HELDER
De dienstverlening aan ondernemers moet beter. Dat vindt de gemeenteraad.
Bij zijn vertrek had burgemeester Koen Schuiling directeur Jelle Loosman van Damen Shipyards Den Helder (DSDH) beloofd dat hij een vast aanspreekpunt op het stadhuis zou krijgen. Hoewel ook de wethouders Keur en Visser van die afspraak wisten, kwam dat aanspreekpunt er maar niet. Tot ergernis van Loosman. Hij ventileerde zijn frustratie in een interview met deze krant.
Wethouder Visser is woensdagavond door het stof gegaan. Hij verkeerde in de veronderstelling dat de belangen van DSDH werden behartigd in de overleggen met het nautische bedrijfsleven.
Irritatie
De irritatie van Loosman was voor de coalitie (VVD, PvdA, Stadspartij, Beter voor Den Helder, ChristenUnie, CDA) en oppositiepartij Gemeentebelangen reden om bij burgemeester en wethouders aan te dringen op goed overleg met ondernemers. De motie van de coalitie kreeg ook de steun van de andere oppositiepartijen.

De raad draagt het college op om ’structureel ambtelijk en bestuurlijk overleg te organiseren met het georganiseerd bedrijfsleven’. De raad wil weten hoe vaak dat gebeurt. Met ondernemersverenigingen moet worden afgesproken hoe knelpunten en irritaties bij de achterban kunnen worden geïnventariseerd en geagendeerd in de structurele overleggen.

Het college moet ook onderzoeken hoe belemmeringen kunnen worden weggenomen die voorkomen dat ondernemers lid worden van een belangenvereniging. De ondernemersverenigingen moeten de contactgegevens krijgen van het ondernemersloket en de bedrijfscontactfunctionaris. Als een ondernemer een vraag heeft of een vergunningaanvraag doet, moet hij/zij een vast aanspreekpunt krijgen.
Aansporen

De oppositie vindt het opmerkelijk dat de coalitiepartijen hun college op deze manier moeten aansporen. Met de motie geeft de coalitie het college in feite ’een brevet van onvermogen’ vindt Sylvia Hamerslag van Behoorlijk Bestuur. D66’er Henk Mosk zegt dat de coalitie het college met de motie ’min of meer aan het werk zet’. Carla van Driesten (Senioren Actief) vindt dat coalitie en het college kennelijk hebben zitten snurken: ,,Hoe is het mogelijk dat iedereen nu wakker wordt?’’

Maar volgens Harmen Krul (CDA) moeten onderwerpen die verbetering behoeven aangekaart worden. ,,Uit het verhaal van de heer Loosman blijkt dat het gewoon beter moet. We moeten vaker bespreken hoe het gaat en moeten de vinger aan de pols houden.’’

 

Behoorlijk Bestuur heeft de ambitie om de grootste partij in de gemeenteraad te worden.

Ons meldpunt klachten lokale overheid is te bereiken via
(mailen heeft de voorkeur):
Email:  uwmeldpunt@gmail.com  
Mobiel: 06 82468791 of 0630525721

Of vul onderstaand contactformulier in

 

Ons meldpunt WMO Klachten is te bereiken via
(mailen heeft de voorkeur):
Email:  wmoklachten@gmail.com  
Mobiel: 06 82468791 of 0630525721

Of vul onderstaand contactformulier in

Contact ons, uw mening telt!

Na invullen op bevestigen klikken

Naam *

Email *

Onderwerp (optie)

Bericht aan ons

 Voor meer NIEUWS klik HIER

Wie zijn wij? klik HIER